One Piece

A One Piece legelső részétől még nem voltam elájulva, de a másodiktól már oké. Az első 10 rész már tetszett, az átlagostól a nagyon jóig nyújtózkodott. Shounen a szentem persze, sőt gyakran kodomoba hajlik, de igen szórakoztató, humoros. Nekem így az elején kicsit a Dragon Ball (kizárólag alapsorozat) hangulatát hozta, kb. hasonlóan jó, sőt ez többször még jobb is. A grafika, animáció nagyon egyszerű, de működő. A pasztelles színhasználat és állóképek hangulatosak, szépek. A fura karakterdizájnok, kosztümök, a badass beállások (a cinematográfia itt-ott) meg a lököttség és a fantasztikusan sokszínű világkép is nagyon frankók. A sorozat tempója is elég jól eltalált – neverending összehasonlításban. Lányom és fiam is beült mellém nézni – élvezték. Már itt az elején is feltűnik, hogy bőven merítettek a filmtörténelemből: az áthallások Popeytől, Pinokkiótól, Zorrón át Freddy Kruegerig terjednek – hogy csak néhányat említsünk. A háttérmuzsika között is akad kellemes, de sokat ismételnek (érdekesség, hogy van egy téma, amiről nekem az Onedin-család sejlett fel mindig). Az OP/ED-ek meglehetősen jellegtelenek, gyengék – ráadásul picit spoileresek is előbbiek. Kb. a huszadik rész utánra már sokszor az arcomat kapartam a shounenes nonszenszektől – itt már túl sok is volt az abszurdból, átestek a ló túloldalára (a maga gyerekes módján agysorvasztóbb néha a Gintamánál is). Elkezdtem unni is, főként a túlnyújtott harcokat. Viszont a néha felbukkanó (drámai) visszaemlékezős részek szuperek, meg a női szereplők/ nézőpontok/ történetek is. Nami bemutatása a múltjának kibontásával frankó, Luffy hangja csodásan eltalált, Jango belépője fenomenális. Szóval nem rossz ez, még a fillerei is rendben vannak. Itt még 7-re (egyértelműen jó) tartottam 10-ből. Aztán a második évad kezdete, a Grand Line-ra belépés is magával ragadó. A 100. rész környékére – az addigi leghosszabb történetszálra azonban egyre átlagosabb lesz, itt már a fillerek sem jók. Tom és Jerry-szerűen verik egymást agyon a szereplők, aztán kezdik újra és újra elölről. Összességében még így is kiegyensúlyozottabban teljesít EDDIG, nem annyira fájdalmasan unalmas, mint pl. a Naruto, Bleach vagy a DBZ. (Bár gondolom a sokszáz része alatt erre a szintre is törvényszerűen eljut…) Meg eddigre a grafika is romlik a kezdeti nem túl erőshöz képest is. Alapból nem az ízlésemnek valók a nagyon hosszú sorozatok, de itt már ezen túl is egyre kevésbé gondoltam azt, mint eddig, hogy jó móka lesz elővenni néha-néha ezt a sorozatot. Szerencsére az (arabastai, közel 40 részes, túlnyújtott) egység utolsó néhány része kissé kiköszörülte a csorbát, megint jó lett. Így a 130.résznél egyelőre csak felfüggesztem egy jó szándékú, de gyenge (és ideiglenes) hatossal (tízből).

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2013.05.27

7 gondolat “One Piece” bejegyzéshez

  1. Erre most a fanatikus fanok ugranának, mint éhes kisfarkas a kóbor báránykára. “Hogy ez mennyire jó és mennyire nem érted a LÉNYEGET!!négynégy!!!! És ez 20/10, mert én azt mondom!!!” xD

    Jó kritika, a 130, részig, mint ahogy írtad is. Részemről a 350. részig potom 47-szer néztem újra… Pont.
    Hatásszünet. xD

    Ma már nem vagyok ilyen állat, de attól még a neverendingek csúcsának tartom. Na meg a többivel ellentétben, ez még tud újat mutatni még így a 650. rész után is. Történetileg persze, bár szerintem a grafika is jobban illik hozzá és a történethez is. Ahogy a kezdeti kinézete is illett az akkori történésekhez.
    Viszont itt befejezem, mert már így is túl sokat írtam, még átesek a ló túlsó oldalára. xD
    Gintama… tényleg, annak tegnap belekezdem a mangájába, el is felejtettem. Még jó hogy elolvastam ezt a posztot, folytatnom is kéne.

    Kedvelés

    • Pedig ezt AA-ra írtam, ahol azért van néhány fanja biztosan. Mégsem ugrott rá senki!

      47x! Egy ufo vagy Uma! xD Azért 1X én is meg akarom nézni, legalább a 300-as részeiig.

      Viszont a Gintamánál ugrottak AA-n a véleményemre, mert “leshouneneztem” és még sorolhatnám…

      Világosíts(atok) már fel lécci, nehogy hülyén haljak meg: mi ez a !!négynégy!! és hasonlók? Frankón nem tudom…

      Kedvelés

      • A !!négynégy!!-et a vérpistikék imitálására használom, mint sokan mások is. A négyes meg gondolom egyértelmű: a felkiáltójel a billentyűzet 4-es gombján van. xD
        Azokat is szokták ezzel másolni (gúnyos értelemben), akik sok felkiáltójelet használnak.

        Kedvelés

  2. Bocs, mobilról írok melóból hazaérve, rányomtam a küldésre… duplaposzt, remélem itt nem kapok bannt érte. xD
    Ufo nem vagyok (akkor nem ebben a koszos kis galaxisban tengeném az életem xD), csak sok volt a szabadidőm annó. Nem mintha most nem töltenék kevesebb időt a hobbimmal, csak most nem vagyok úgy rákattanva egy bizonyos címre.
    Más: less rá a blog rendszeridejére, nálam egy órával kevesebbet mutat a valósnál a kommentek idejénél.

    Kedvelés

    • Itt soha nem lesz ban. Gondolom. Remélem… Mondjuk ha bannolnálak is, csak én vesztenék vele, nem te. xD
      Rendszeridő: öhm, izé. Ez már nekem is feltűnt az elején csak nem volt olyan fontos, meg lusta is vagyok, meg mittudomén. De kösz, hogy szóltál, most elméletileg korrigáltam!

      Kedvelés

  3. A One Piece-t elkezdtem, mert szinte minden ismerősöm tolta az arcomba, hogy ez milyen zseniális, de a 150. részig – egyelőre én is kb. itt tartok – nem sok kiemelkedőt véltem fedezni benne, talán csak a humort. Egyébként dögunalmas és elnyújtott (főleg az első nagyobb történetív, az Arabasta arc, aminek a 2/3-át ki lehetett volna vágni nyugodt szívvel), a karakterek közt nincs egy sem, akit egy kicsit is sikerült volna megkedvelnem, szerintem a harcok sem valami látványosak, sőt igazából eddig a többsége kifejezetten gagyi, (pl. mindig nevetek, amikor Zoro úgy beszél, hogy kard van a szájában) stb., szóval nagyon nem lettem a rajongója, egy időre pihentetem. Ettől függetlenül tervezem folytatni, mert maga a világ, az nagyon tetszik, és abból még bármi kisülhet, de eddig az OP nálam max. 1 ponttal ér többet a Narutonál.

    Kedvelés

    • Én a Narutót kb. 160 rész után 4-esre tippeltem utólag (azzal, hogy mint shounen kedvelőnek, abban is tetszettek részletek és azt még jó rég láttam, amikor kicsit megengedőbb voltam pontozásban) – így a One Piece eddig 2 ponttal is jobb nálam. Persze ha folytatom és nagyon elégedetlen leszek, akkor mehet ez még lejjebb… És igen, az arabastai adagért tényleg kár, az engem is majdnem kinyírt.

      Kedvelés

Hozzászólás