One Piece

A One Piece legelső részétől még nem voltam elájulva, de a másodiktól már oké. Az első 10 rész már tetszett, az átlagostól a nagyon jóig nyújtózkodott. Shounen a szentem persze, sőt gyakran kodomoba hajlik, de igen szórakoztató, humoros. Nekem így az elején kicsit a Dragon Ball (kizárólag alapsorozat) hangulatát hozta, kb. hasonlóan jó, sőt ez többször még jobb is. A grafika, animáció nagyon egyszerű, de működő. A pasztelles színhasználat és állóképek hangulatosak, szépek. A fura karakterdizájnok, kosztümök, a badass beállások (a cinematográfia itt-ott) meg a lököttség és a fantasztikusan sokszínű világkép is nagyon frankók. A sorozat tempója is elég jól eltalált – neverending összehasonlításban. Lányom és fiam is beült mellém nézni – élvezték. Már itt az elején is feltűnik, hogy bőven merítettek a filmtörténelemből: az áthallások Popeytől, Pinokkiótól, Zorrón át Freddy Kruegerig terjednek – hogy csak néhányat említsünk. A háttérmuzsika között is akad kellemes, de sokat ismételnek (érdekesség, hogy van egy téma, amiről nekem az Onedin-család sejlett fel mindig). Az OP/ED-ek meglehetősen jellegtelenek, gyengék – ráadásul picit spoileresek is előbbiek. Kb. a huszadik rész utánra már sokszor az arcomat kapartam a shounenes nonszenszektől – itt már túl sok is volt az abszurdból, átestek a ló túloldalára (a maga gyerekes módján agysorvasztóbb néha a Gintamánál is). Elkezdtem unni is, főként a túlnyújtott harcokat. Viszont a néha felbukkanó (drámai) visszaemlékezős részek szuperek, meg a női szereplők/ nézőpontok/ történetek is. Nami bemutatása a múltjának kibontásával frankó, Luffy hangja csodásan eltalált, Jango belépője fenomenális. Szóval nem rossz ez, még a fillerei is rendben vannak. Itt még 7-re (egyértelműen jó) tartottam 10-ből. Aztán a második évad kezdete, a Grand Line-ra belépés is magával ragadó. A 100. rész környékére – az addigi leghosszabb történetszálra azonban egyre átlagosabb lesz, itt már a fillerek sem jók. Tom és Jerry-szerűen verik egymást agyon a szereplők, aztán kezdik újra és újra elölről. Összességében még így is kiegyensúlyozottabban teljesít EDDIG, nem annyira fájdalmasan unalmas, mint pl. a Naruto, Bleach vagy a DBZ. (Bár gondolom a sokszáz része alatt erre a szintre is törvényszerűen eljut…) Meg eddigre a grafika is romlik a kezdeti nem túl erőshöz képest is. Alapból nem az ízlésemnek valók a nagyon hosszú sorozatok, de itt már ezen túl is egyre kevésbé gondoltam azt, mint eddig, hogy jó móka lesz elővenni néha-néha ezt a sorozatot. Szerencsére az (arabastai, közel 40 részes, túlnyújtott) egység utolsó néhány része kissé kiköszörülte a csorbát, megint jó lett. Így a 130.résznél egyelőre csak felfüggesztem egy jó szándékú, de gyenge (és ideiglenes) hatossal (tízből).

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2013.05.27

Reklámok

7 thoughts on “One Piece

  1. Erre most a fanatikus fanok ugranának, mint éhes kisfarkas a kóbor báránykára. “Hogy ez mennyire jó és mennyire nem érted a LÉNYEGET!!négynégy!!!! És ez 20/10, mert én azt mondom!!!” xD

    Jó kritika, a 130, részig, mint ahogy írtad is. Részemről a 350. részig potom 47-szer néztem újra… Pont.
    Hatásszünet. xD

    Ma már nem vagyok ilyen állat, de attól még a neverendingek csúcsának tartom. Na meg a többivel ellentétben, ez még tud újat mutatni még így a 650. rész után is. Történetileg persze, bár szerintem a grafika is jobban illik hozzá és a történethez is. Ahogy a kezdeti kinézete is illett az akkori történésekhez.
    Viszont itt befejezem, mert már így is túl sokat írtam, még átesek a ló túlsó oldalára. xD
    Gintama… tényleg, annak tegnap belekezdem a mangájába, el is felejtettem. Még jó hogy elolvastam ezt a posztot, folytatnom is kéne.

    Kedvelés

    • Pedig ezt AA-ra írtam, ahol azért van néhány fanja biztosan. Mégsem ugrott rá senki!

      47x! Egy ufo vagy Uma! xD Azért 1X én is meg akarom nézni, legalább a 300-as részeiig.

      Viszont a Gintamánál ugrottak AA-n a véleményemre, mert “leshouneneztem” és még sorolhatnám…

      Világosíts(atok) már fel lécci, nehogy hülyén haljak meg: mi ez a !!négynégy!! és hasonlók? Frankón nem tudom…

      Kedvelés

      • A !!négynégy!!-et a vérpistikék imitálására használom, mint sokan mások is. A négyes meg gondolom egyértelmű: a felkiáltójel a billentyűzet 4-es gombján van. xD
        Azokat is szokták ezzel másolni (gúnyos értelemben), akik sok felkiáltójelet használnak.

        Kedvelés

  2. Bocs, mobilról írok melóból hazaérve, rányomtam a küldésre… duplaposzt, remélem itt nem kapok bannt érte. xD
    Ufo nem vagyok (akkor nem ebben a koszos kis galaxisban tengeném az életem xD), csak sok volt a szabadidőm annó. Nem mintha most nem töltenék kevesebb időt a hobbimmal, csak most nem vagyok úgy rákattanva egy bizonyos címre.
    Más: less rá a blog rendszeridejére, nálam egy órával kevesebbet mutat a valósnál a kommentek idejénél.

    Kedvelés

    • Itt soha nem lesz ban. Gondolom. Remélem… Mondjuk ha bannolnálak is, csak én vesztenék vele, nem te. xD
      Rendszeridő: öhm, izé. Ez már nekem is feltűnt az elején csak nem volt olyan fontos, meg lusta is vagyok, meg mittudomén. De kösz, hogy szóltál, most elméletileg korrigáltam!

      Kedvelés

  3. A One Piece-t elkezdtem, mert szinte minden ismerősöm tolta az arcomba, hogy ez milyen zseniális, de a 150. részig – egyelőre én is kb. itt tartok – nem sok kiemelkedőt véltem fedezni benne, talán csak a humort. Egyébként dögunalmas és elnyújtott (főleg az első nagyobb történetív, az Arabasta arc, aminek a 2/3-át ki lehetett volna vágni nyugodt szívvel), a karakterek közt nincs egy sem, akit egy kicsit is sikerült volna megkedvelnem, szerintem a harcok sem valami látványosak, sőt igazából eddig a többsége kifejezetten gagyi, (pl. mindig nevetek, amikor Zoro úgy beszél, hogy kard van a szájában) stb., szóval nagyon nem lettem a rajongója, egy időre pihentetem. Ettől függetlenül tervezem folytatni, mert maga a világ, az nagyon tetszik, és abból még bármi kisülhet, de eddig az OP nálam max. 1 ponttal ér többet a Narutonál.

    Kedvelés

    • Én a Narutót kb. 160 rész után 4-esre tippeltem utólag (azzal, hogy mint shounen kedvelőnek, abban is tetszettek részletek és azt még jó rég láttam, amikor kicsit megengedőbb voltam pontozásban) – így a One Piece eddig 2 ponttal is jobb nálam. Persze ha folytatom és nagyon elégedetlen leszek, akkor mehet ez még lejjebb… És igen, az arabastai adagért tényleg kár, az engem is majdnem kinyírt.

      Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

