Ground Defence Mao-chan

Ground Defense Force Mao-chan: Még jóval a Girls und Panzer megjelenése előtt néztem ki ezt a Sky Girlsnél, Strike Wichesnél is sokkal, és a Submarine 707R-nél kicsivel korábbi komédiát magamnak. Gyorsan kiderül, hogy bár néha szerepel benne német Tigrisnek, brit Harriernek és japán tengerelattjárónak (úgysem ismerjük a nevét) látszó tárgy – ezek elég “egyedi” szerepet kaptak és nem sokat osztanak-szoroznak. Egyébként én a diótörő/ólomkatona-hangulatú borítókép alapján figyeltem fel rá a katonai jelleg mellett és amúgy is akartam még loli/moe, ill. mahou shoujo kategóriájú cuccokkal ismerkedni kicsit.

Eleinte részben aranyosak a poénjai, az abszurdsága és a politikai-katonai kritikája (Koizumi Junichiro miniszterelnökre hajaz a szárazföldi katonai erők vezetője és a katonai kiadások növekedésével, a katonai szervezetek erősödésével kapcsolatban is húzhatóak analógiák – bár, hogy mennyi minden van, vagy nincs benne akkori, 2000 utáni aktuálpolitikai konfliktusokból, ahhoz már nagyon otthon kéne lenni Japánban), aztán egyre inkább ‘annyira rossz, hogy már jó’-kategória lesz, végül ledobja az ember agya a láncot és nem tud mást mondani, mint hogy ez fájdalmasan rossz. A félhosszúságú részei ellenére a felénél dobtam és már csak beletekergettem kicsit. Azt már mondanom sem kell, hogy a “szokásos” tengerparti- és forrásvízi fürdőzős részek itt is előkerülnek. Pedig a Love Hinát szerettem… Azért pl. az ANN-n lévő review-t még én is túl keménynek érzem, ha nagyjából egyet is értek vele.

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2013.06.16

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

