Mawaru Penguindrum

Gyönyörűek a kezdő képek! A Mawaru Penguindrum indítása szuper, bár már itt látszik, hogy a korábbi animék “utalásgyüjteménye” lesz. Főhőseink házikója kicsit a Kurosawa Dodesukaden-jéből megismert vityillóra hajaz, már az elején Campanellát idézik (Night on the Galactic Railroad/Miyazawa Kenji), megérkeznek az Utena-áthallások (az első henshinnél behaltam – pozitív értelemben) és az Alien 9-fíling (fejfedő). Szóval katyvasz, de ígéretes és élvezetes. Aztán később még millió műre utalnak pl. Rose of Versailles, Elfen Lied, Death Note, Durarara, Barefoot Gen stb. stb.

A sorozat többször igen jópofa és érdekes, de semmi igazán kiemelkedő vagy maradandó nincs benne. Legalábbis a feléig, amikor dobtam. Nekem nem kenyerem ez a fajta mai, mainstream karakterdizájn sem, meg úgy az egészből kinőttem (szerk.: fiatalabbak és régi animéket nem ismerők előnyben…), nekem kevés volt, a bénaságaiból-hibáiból meg sok. Az első harmadában még azért nézette magát velem is, de aztán egyre jobban untam. A pingvinek néha viccesek, de sokszor szimplán idegesítőek, zavaróak. A flashback-ek kiírása túl direkt, amatőr megoldás (mint amikor a szereplőket direkt mutatják be, írják le). A grafika, látvány tekintetében ajánlható a furcsaságok, elvont, szürreális cuccok kedvelőinek (én az volnék pl. és bár sok olyat villantottak ami érdekes volt, de igazán jól kevés sikerült)- HA bírják amúgy a mai, átlagos mainstream kinézetű tinianiméket, mert ez kőkeményen, sokszor “bántóan” az (eleinte nagyon erős közepes, aztán a felénél már csak gyenge közepes).

Bejegyzés eredeti helye és ideje: AnimeAddicts, 2013.03.05

Vélemény, hozzászólás?

