Ki Mit Tube – tükröm, tükröm, mondd meg nékem…

Na nem azt, hogy ki a legszebb vagy legjobb a vidéken. Persze lesz győztese, “legjobbja” a Ki Mit Tube-nak is, de nem ez az érdekes benne, ahogy a többi “tehetségkutatóban” sem. Hanem az, hogy rácsodálkozhatunk embertársainkra és társadalmunk működésére. Szigorú egy tükör ez, fájdalmas is belenézni sokszor… De szerintem megéri nyitottnak lenni és nem csak egy laza anyázással továbbállni. Hiszen ezek vagyunk mi emberek. Nem hibátlanok, nagyon nem, de izgalmasak, tanulságosak! Sosem unom meg magunkat! Nem akarok nagy szavakat írni humanizmusról, emberszeretetről. Hiszen az élet is nehéz, sokszor fájdalmas, bele is halunk, mégis meg-megajándékoz gyönyörű pillanatokkal is.

Szóval én csak a hét elején csatlakoztam be, kissé megkésve a Ki Mit Tube netes tehetségkutató felfedezésébe. Péter és Ricz is írt már a blogján – mások mellett – pár keresetlen szót a “műsorfolyamról”. Az az érdekes, hogy most én is Tomcat Tolvajkergetős videóján keresztül – Mondik Noémitől és Dancsó Pétertől kezdve jutottam el idáig. Csak én rögtön bele is szerettem ebbe a vetélkedőbe a Lóci Játszik: Szociálisan érzékeny dalával, klipjével indítva. Tomcattel egyébként ambivalens viszonyban vagyok, ahogy a Tolvajkergetők műsorával is – de hűségesen követem, megkerülhetetlennek tartom őket.

Persze engem könnyű a tehetségkutatókkal megvenni, mindig kedveltem őket. Egyrészt a könnyed szórakoztatást. Aztán az elképesztő sokszínűséget (a már említett emberiség ünneplése). Bosszankodni, gúnyolódni, utálkozni a marketing megoldások, a pénz világának működése felett… vagy épp elismerni őket. Meghallgatni a zsűrizéseket. És persze kritizálni!

Ez viszont kicsit más, mint az elmúlt években tévében megszokottak. Szeretem is meg nem is. A YouTube eleve egy nagy tehetségkutató – itt ehhez nem látom, hogy túl sokat hozzátettek volna némi centralizáción és figyelemfelkeltésen kívül. Amit keveslek. Ez így elég spórolás és profitmaximalizálás szagú. Persze a műsor még nagyon kezdeti fázisban van – a tévés műsorok ilyenkor, az előválogatók idején még be sem szoktak indulni, csak utólag kaptunk ezekből alaposan vágott és válogatott ízelítőt. Meg még én is csak kis részét láttam a már kikerülteknek. Ami már így is túl soknak tűnik. Mint maga a netes barangolások és kincskeresések – itt is el lehet tévedni és túl sok időt elvesztegetni szinte semmire. A tévés sztárgyárműsorok zsűritagjainak láthatóan fájdalmas robot volt ez a kezdeti szakasz – ugyanezt a szerepet én innen a monitor mögül nem akarom.

Aztán az egyik legfurcsább és legkevésbé tetsző dolog számomra az, hogy ez magányos út! A tehetségkutatókat ugyanis tévé előtt családostúl szoktuk nézni, több generáció EGYÜTT. Mindig közös program volt, nagy vígságokkal, vitákkal… Amiben bizony volt, hogy a 10 év alatti gyermek ütötte le a labdát és mondta ki a legértelmesebbet vagy épp a hetvenes nagyi színesítette pótolhatatlanul a véleménypalettát. Ez a netes tehetségkutatóval most nem megy. Egyrészt technikailag sincs olyan szinten a háztartási IT-nk. Másrészt itt nincs olyan könnyen követhető, profi műsorszerkezet, mint a tévés verzióknál. Persze nem rosszak a magányos dolgok sem, mert könyvet is egyedül szoktunk olvasni. De ez akkor is rosszul esett – ha már lényegében tudtam is, hogy a netes, a digitalizált élmények sokszor elválasztanak bennünket, mindenki mehet a saját feje után a saját kis vackában – akár ha térben egy helyen is tartózkodunk. No meg profi műsorszerkezet helyett elsőre csalódás a valós(nak tűnő) internetes jelleg: túrd ki magadnak a magad orra után ami érdekelhet. Persze aztán rájössz, hogy láthatóan bőven van előszűrés – de akkor is egy nagy rendezetlen katyvaszban tapicskolsz. Plusz itt a feltöltött produkciókra nincs azonnali zsűrizés.

Nadeviszont! Ugyebár itt vagyon az Internet Népe! Hehehe. Trollostúl, haterestül, sokszor anonimként – de még így is sokkal őszintébb az egész, mint tévében valaha is lehet! Ezt imádom! A kevésbé szalonképes és értelmes (vagyis nagyon hülye és bunkó) kommentek is szépen lefestik kis hazánk társadalomrajzának egy szeletét, de mindig akad néhány gyöngyszem. És a kedvencem az, amikor az emberek eszmét cserélnek, sőt még esetleg rá is döbbennek erre-arra beszélgetés közben. És itt persze mindenki mindenhez hozzászólhat, keresetlenül: versenyző versenyzőhöz, kommentelő kommentelőhöz, zsűritag zsűritaghoz és ezek mindenféle kombinációja lehetséges. Ez jobb, mint a tévében, de persze fájdalmas is sokszor a tükörben elénk táruló kép – mert őszintébb.

A produkciók? Még csak keveset láttam, de semmi katartikus. Viszont már sok érdekesség, sok apró részlet, ami megéri. A zsűri? A szokásos. Vannak szerepek, ki ilyen, ki olyan. Összességében elsőre úgy tűnik jól sikerült összeszedni a gárdát. Vannak gyűlölhető karakterek is, akinek ez a mániája csak gyűlölködjön. Szerintem mindenki kellően aranyos, hülye, bosszantó, értelmes, kreatív – szóval mindenki VALAMILYEN, nem semleges! Hangsúlyozom: mindezt csak a műsorfolyamba épp belekapva, felületes véleményt kialakítva, inkább elsődleges benyomásokként mondom – változhat még a véleményem. Mindenesetre muszáj kiemelnem a zsűriből kedvenc Puzséremet, aki hozza a tőle megszokott szintet (van akinek ez nem elismerést jelent felé… de nálam igen, magas szintűt). Aztán ott van Sárközi Gyula, aki ugyan kicsit mesterkélt, de igencsak kreatív és legmélyebb tiszteletemet is kivívta azzal, ahogy egy roma “testvérét” kritizálta, helyre tette. Köszönjük minden cigányok és nem cigányok nevében! A 444.hu-s arcokról meg nem tudtam, hogy ilyen izgalmasak! Még-még-még! Táplálékot követel az agyam! Tessék szikrákat csiholni benne és táplálni a belső ízlésőrömet! Aztán lehetne a többiekről is szólni és érdemes is lenne, de most csak ennyit. Úgyis elmondták már a videóik alatt párszázan a véleményüket…

Köszi, Ki Mit Tube!

Reklámok

18 thoughts on “Ki Mit Tube – tükröm, tükröm, mondd meg nékem…

  1. Mi történik itt? Lassan mindenki erről az izéről ír, én meg nem tudom mi a fene ez.

    “Az az érdekes, hogy most én is Tomcat Tolvajkergetős videóján keresztül – Mondik Noémitől és Dancsó Pétertől kezdve jutottam el idáig.”
    Én is így tudtam róla. Péter blogján láttam Tomcat videóját (azóta meg is néztem pár Tolvajkergetős részt, hehe…), de abból sem tudtam meg többet erről a jelenségről.
    Ha jól értelmezem, akkor ez az egész Ki mit Tube csak egy szemétgyűjtő, ahol megmutatják milyen idióták is tudnak lenni az emberek. Bár nálam a zsűri egy-két tagjának a neve röhögőgörcsöt okozott, mikor megláttam. Ez a neonzöld vagy mifene zselé… izé, mi is a neve… Fluor akárki (nem nézek utána a nevének, nem ér annyit), meg valami őrjöngő kritikusivadék, meg ez a Noémi plázacica az öt perc hírnevével. Na ne már.

    Nem is tudom minek írtam én ehhez a témához. Úgyse fogom nézni. Vigyázok az egészséges aurám épségére. xD

    Kedvelés

    • Már én se nagyon szeretném nézni! 😀 Csak már elkapott a sorozateffektus és nem tudok leállni vele. Mostanra utolértem az aktuálisan kikerülő videókat, naprakész lettem. Persze csak úgy, hogy a jelenleg több, mint 150 produkciós videó közül sokból csak az első pár másodpercet láttam és ki is nyomtam… Az auránk meg sajna nemigen tud egészséges lenni, azt tényleg csak a remeték tudják megvalósítani, totális elvonultságban, mindenki más így is, úgy is találkozik sok hülyével és sok hülyeséggel.

      Amúgy nem feltétlenül kell neked erről az “izéről” tudnod. Végül is senkinek sem kell tudnia róla, jelenleg nagyrészt érdektelen és időpocsékolás követni. Jelenleg a Ki Mit Tube csatorna feliratkozói sincsenek még olyan sokan, meg a megtekintések sem egetrengetőek. Sokan vannak hasonló véleményen, mint te, taszítja és nem érdekli őket – mint Ricz vagy Péter vagy népszerű YouTuberek, pl.:https://www.youtube.com/watch?v=9c3iDoAjm0E vagy:https://www.youtube.com/watch?v=pWwaTB8m6jg&feature=youtu.be esetleg:https://www.youtube.com/watch?v=dmxA1rjhzUM&feature=youtu.be (az mi a fakkk?! Monitor? Nagyobb, mint a tévénk!) Szerintem meg a populáris szórakoztatásba ez ugyanúgy befér, mint azok a szarok, amiket te vagy Ricz és a többiek más körülmények közt megnéztek.

      Persze szemétgyűjtő, ugyanúgy, mint az élet, vagy az élet bármely más területén fellelhető bármi más! 😀 Ha van kedved guberálsz benne, ha nincs hát nem… Ennyi. Itt is mélyen alá kell merülni az átlagfosba, hogy egy-két csiszolatlan gyémántot találj. Engem végül is a zsűri szórakoztat eddig legjobban, ideértve Fluort és Noémit is, meg azt is, hogy milyen reakciókat kapnak. Ez is csak egy CIRKUSZ, mint minden más a társadalmi színtéren.

      Az meg meglepő TŐLED, hogy a Tolvajkergetőket eddig nem nézted! 🙂

      Kedvelés

      • Igazság szerint nem sok magyar videót nézek Youtubeon, az is Member vagy Simon videója. Szal Tomcat ezért maradt ki eddig az életemből. Na meg senki nem ajánlotta. Na mindegy, azóta jó pár részt megnéztem és kialakult a magam véleménye arról is.
        Az ilyen kezdeményezések meg mindig is taszítottak. Egyszerűen csak ízléstelen az egész, így nincs értelme követni.

        “Szerintem meg a populáris szórakoztatásba ez ugyanúgy befér, mint azok a szarok, amiket te vagy Ricz és a többiek más körülmények közt megnéztek. ”
        Ilyesmit más körülmények között se nézek meg. Valóban van pár laposabb program, amit én még képes vagyok élvezni, de még az is fényévekkel közelebb áll egy Oscar-díjhoz, mint az ilyen seggből kirántott előadók és társaik.

        Kedvelés

      • Azért a véleményed nagyon érdekelne a tolvajkergetős műsorról Uma! Ha egyszer lesz kedved, időd leírhatnád valahova.

        Meg annyit tegyünk azért tisztába, hogy a Ki Mit Tube-on nem kifejezetten seggből kirántott előadók vannak. Viszonylag sok a profi, kiforrott, komoly produkció: zene, tánc, vlogger, aztán volt egy homokanimációs csávó is, meg egy festő szintén nem gyenge anyaggal. Tekintve, hogy bárki tölthet fel bármit, így befutott, ismert előadók is szerepelnek. A nagyon gyökerek meg eleve ki is rostálódnak, mert nulla IQ-val, elmebetegen, berúgva még arra nagy tömegekben képesek voltak, hogy bemenjek a tévés tehetségkutatókra és ott hülyét csináljanak magukból, de videót feltölteni magukról már csak elvétve sikerül nekik. Persze sok a gyenge-átlagos teljesítmény, de ez mindenhol, minden téren így van. Lapos ez az az egész is, persze lapos, de vannak összetevői amik szórakoztatóak tudnak lenni – c’est la vie…

        Kedvelés

  2. Tényleg lassan már a csapból is ez folyik, de én azon somolygok jóízűeket, hogy már nem is érdekli a népet, hogy valójában egy hatalmas Vodafone promóció része lett mindenki (jó húzás ez a pirostól a Telekom+Kormány kontra Origo+Sálig ügy kapcsán is), ám a szponzor személyét nem is firtatja senki, jobban lázba hoz bennünket ez a nagy merítésű, digitalizált Ki mi tud. A Lóci Játszik nekem nagy kedvenc lett, aztán jött a feminista kritika rá (jól túljátszva) majd Puzsér (akit kezdetben nem is szerettem) legendás kritikai érzékével helyretette a dolgokat. 🙂 Lehet ismét beülök egy körre vasalás közben és szemezgetek még párat.

    Kedvelés

    • A Piros… ez olyan Hellboy-os! 😀 A promók működése valamelyest érdekel, de az elméletet sokszor nem tudom a gyakorlattal összepasszítani. Én magam pl. egy ideje Vodás vagyok és gyakorlati tapasztalatok alapján elégedetlen a szolgáltatómmal, meg itt is igaz, hogy minden videó elején és végén ott virítanak, de ez inkább a negatív érzéseket sulykolja belém, nem tetszik se a látvány, se a hanghatás, bosszantó, zavaró. Beégni beég – de negatív élményként. Miért jó ez a Vodának? A jó húzást a magentás T-vel szemben úgy érted, hogy most próbálnak még a kárukra népszerűséget és bizalmat vagyis piacot elnyerni tőlük?

      A Lóci játszik után meredeken zuhant a lelkesedésem… Viszont az tetszik, hogy a zsűri is igyekszik kreatív lenni a videóiban – persze mindenki a maga módján. Puzsér meg elkezdte Dancsó videóját értékelni… már a második felvonásnál tart, remélem lesz még! 😀 Ezzel együtt is jelenleg sajnos nagyrészt időpocsékolás. Még vasalás mellé is van jobb program… (szerk.: de úriember vagy… én szinte sosem vasalom ki a ruháimat, nagyrészt kirúgják azok magukat száradás közben… 😀 )

      Kedvelés

    • Feminista kritika… Inkább hülye kritika 😀 A bemutatkozóban a pasas egy szóval sem említette, hogy a “Lóci játszik” az egyetlen személy, mégpedig ő maga. Én úgy értelmeztem, hogy a Lóci játszik egy formáció, ami áll egy darab Lóciból, egy darab Lócinéből, meg egy darab gitárra csatlakoztatható autóból. Azon csodálkoztam, hogy Patrícia egyáltalán tisztában van vele, hogy hol van, és mit csinál, tekintettel a hatalmas karikákra meg szétcsúszott arcberendezésre.

      (((szerk.: ezt a spam-tárolóból hoztam vissza, bocs, nem tudom miért került oda: balaaz)))

      Kedvelés

  3. Érdekes, nálam a családos tehetségkutató nézés teljesen kimaradt, az is interneten folyt, ha eszembe ötlött, hogy ja basszus, kimaradt 2-3 rész (kivéve a legutóbbi csillagszületiket, azt percre pontosan követtem, nem is tudom ki miatt… :D)

    Alapvetően úgy látom, hogy lelkesedsz a dologért, ez jó 😀 Ha egyszer megvalósíthatom a tervem, hogy fókuszcsoportokat állítsak össze korcsoportonként múzeumpedagógia foglalkozásokhoz, ne lepődj meg ha kapsz egy meghívót családostul 😀

    Mindegyik valamilyen, nem semlegesek… Alapvetően problémának érzem ha a zsűritagot is kritizálni kell, ebből a szempontból kissé régimódi vagyok. Egy zsűri legyen feddhetetlen szakmai szempontból, egy irány, ízlés és technológiai útmutató, akire fel lehet nézni és akinek a véleménye épít és rombol egyaránt, őszinte és profi. Szigorúan profi, tehát a teljesítménye nem azért értékelt, mert jó gázsit kap valakitől, akinek érdeke őt futtatni, hanem azért, mert megbízhatóan teljesít magas szinten, vagy felette. Független, illetve saját magától függ, az egyedi szubjektivitásától, ami érték, nem nekem, vagy neked, hanem a legtöbb embernek ami viszont szerintem egyáltalán nem szubjektív. Mármint az intellektuális érték, köze van ahhoz, hogy nem égetünk könyvet. Nem csak bizonyos könyveket, hanem semmilyen könyvet. Visszatérve, én csak arra az emberre tudok felnézni profi szakemberként, aki fejleszt, elgondolkodtat és felkavar, akinek kvázi nehéz megfelelni, mert az épít leginkább, aki ösztönöz, hogy lépd túl a saját korlátod. Szerencsének érzem magam, hogy tanulhattam ilyen emberektől, mert nincs annál csodálatosabb sikerélmény, mint az, ha elfogad mint diákot akivel érdemes foglalkozni és aztán bebizonyítani neki, hogy nem tévedett.

    Érdekes a téma, amit megpendítettél, a közvetlen kapcsolat a befogadó-kibocsájtó-profi között, olyan fórumot nyithat, ami nagyon izgalmas lehet. Természetesen csak akkor ha megfelelő befogadó és kibocsájtó áll a profi mellett/előtt. Szívesen olvasnék ilyen beszélgetéseket, mert kissé korlátoltnak érzem, hogy csak akkor juthatok hozzá valamihez ha azt a tv/rádió/újság közvetíti, amik kezdik elveszteni a létjogosultságukat is lassanként. Az, hogy ez a fajta kommunikáció őszintébb-e?… Nem tudnám megmondani. Ha magamból indulok ki, akkor igen, úgy gondolom te is így tettél 😀 de sokan még mindig úgy gondolják, hogy az internet egyenlő az anonimitással, és úgy is nyilatkoznak meg. Nem tudom. Megérne 1-2 keresetlen szót a téma.

    A produkciókkal kapcsolatban én sem írnék se hideget se meleget egyenlőre. Túl keveset láttunk egyenlőre. Talán a verseny végén az első 20-ból egy kis szösszenet születhetne, de még távol állunk tőle.

    Kedvelés

    • Szeretek lelkesedni! Csak az a baj, hogy amilyen gyorsan fel tudnak ajzani, ugyanilyen gyorsan le is lohasztanak – mint most a Ki Mit Tube is… Fókuszcsoport: az asszony asszem egyszer tudott bepalizni egy ilyenre – csak és kizárólag a család barátai miatt vettem részt, egyébként én szoktam a telefonos kutatókat is elhajtani a vérbe. Párom miatt, meg a régi kapcsolataink miatt pedig kicsit ránk voltak szokva többen is – jöttek kérdőívezni, sőt még utánkövetéses vizsgálatra is, de önzően és lustán leépítettem mára ezeket a dolgokat…

      A többihez: igen, már a blogodon is értettem a Ki Mit Tube-al, Mondikkal kapcsolatos véleményed, álláspontod. Persze hogy van létjogosultsága annak, amit mondasz. Sőt az az abszolút érvényes! És annak ellenére, hogy én magam is sokszor kardoskodtam egyetemleges, abszolút értékek mellett, melyekből nem voltam hajlandó engedni – bizony mára sok dologban megelégszem a relativval az abszolút helyett. Megengedőbb lettem, elnézőbb – nem mondom azt, hogy nem lenne jó és nem kellene az “abszolút tökéletes” vagy az ahhoz mindinkább közelítő. De üdvös lenne. Szeretném. Csak belátom, hogy a világ nagyrészt nem ilyen. A körülöttem lévő ember nagyrészt nem ilyenek. Én sem vagyok ilyen. Tökéletlenek vagyunk. Ettől akkor ne szeressem magunkat? Nem hiszem hogy igénytelen lennék – de rugalmas vagyok. Ha nem így tennék, akkor a mindkettőnk által elismert Puzsért sem becsülhetném ilyen nagyra, hiszen az ő időnként elmebetegség felé kacsingató személyiségjegyei, provokatív-prosztó stílusának rendszeres elszabadulása sem engedi meg, hogy őt abszolút értéken csak pozitív példaként hozzam, csak felfelé nézzek rá. Őrá is csak relatív, viszonylagos nézőpontból lehet felfelé nézni. Úgy viszont nagyon.

      Az meg, hogy a legtöbb embernek mi érték? Vannak persze általánosak, amiben te, én és a legtöbb ember egyetértene, de… El kell keserítselek: szerintem nagyon sokan nem értenének egyet veled értékek, intellektualizmus, függetlenség, egyediség témában. De, égetünk könyvet! Mármint az emberiség úgy általában. És nem csak réges-rég vagy a 20.században, hanem 2000 után is. Itt, ma, a mai Magyarországon is érezheted, ha beleszagolsz a levegőbe, hogy sokan odakívánják az égő könyvek füstjének fojtó szagát. Sajnos. Értem, hogy nem ezt tartod kívánatosnak. Én se. De ez van. Volt is, lesz is, ez itt a praxis. Persze abban meg maximálisan igazad van, hogy pont ezért kellenek-kellenének a világítótoronyként követhető, megbízható zsűritagok, megmondóemberek… emberek.

      Az anonimitásban benne rejlik a nagyobb őszinteség lehetősége – és ezt az internet szerintem gyönyörűen bizonyítja, felszabadítja, terepet ad neki. Én a saját példám alapján – és sok más blogon megtapasztaltakra alapozva – hiszek az anonimitiásban.

      Kedvelés

  4. “Meg annyit tegyünk azért tisztába, hogy a Ki Mit Tube-on nem kifejezetten seggből kirántott előadók vannak.”
    Ezt úgy írtam, hogy egyetlen részt/videót nem láttam. Csak az említett Tomcates videót, ahol a csajról beszél. Egyszerűen szólva, egy kalap alá vettem a tehetségkutató műsorokkal. Én meg nem nézek ilyeneket, mert az ilyesmi nálam nem üti meg azt a bizonyos mércét.
    Én kiforrott, kész műveket szeretek nézni, hallgatni, olvasni, élvezni. Magyarán nem vagyok egy zsűrialkat. xD

    “Azért a véleményed nagyon érdekelne a tolvajkergetős műsorról Uma! Ha egyszer lesz kedved, időd leírhatnád valahova.”
    Ez egy jó ötlet látod. Három nap alatt szinte az összes videójukat sikerült megnéznem. Örömmel látom, hogy az én kis városkámban is ténykednek. A módszereik szemmel láthatóan kiforrottabb az idő múlásával és a támogatóik számának emelkedésével.
    Azt a paródiaszámba menő rendőri mutatványt, amit a legtöbb videóban látni, ellenben sajnálattal látom. Rögtön eszembe jut az a tipikus klisé, amit a legtöbb rendőrös műben látni. “Én vagyok a nyomozó, elkapom a bűnöst, de szabadon engedik. Az egész életem egy szélmalomharc.” Ez filmben, könyvben még elmegy, de a való életben látni teljesen más.
    Ami még feltűnt, az Tomcat szarkazmusa (nevezzük így). Ahogy beszólogat a tolvajoknak, sőt, a rendőröknek is. Néha kissé úgy éreztem, hogy átesett a ló túlsó oldalára, de megértem hogy jólesik az adott pillanatban kárörvendőnek lenni.
    Na meg, tegyük hozzá, itt Magyarországról van szó. Rendőr vagy tolvaj, politikus vagy bármi más, egyre megy. Puszipajtások. Tisztelet a kivételnek persze.

    Kedvelés

    • Egy kis kiegészítés a rendőri részhez.
      Most néztem egy részt, ahol londonban voltak, és az ottani rendőrök valami eszméletlenek. “Hívjon minket reggel vissza, ilyenkor nem zavarhatunk senkit, éjjel van.” LOL. De a legjobb, hogy a rendőrök távozása után a pasitól lazán visszakapták a bringát Tomcaték, csak egy kis erélyes hangnem kellett. Vicces dolog ez.

      Kedvelés

      • Igen, az angliai rész is nagyon “érdekes” volt idézőjellel és azok nélkül is.
        Igen, vannak gondok a rendőrségekkel, az igazságszolgáltatásunkkal, a társadalmainkkal.
        Igen, ezekről kell beszélni.
        Viszont nem árt nem elfelejteni, hogy Tomcat NEM dokumentumfilmes!!! A dolgokat a saját szájíze szerint vágja, manipulálja, mutatja, kommentálja. Nem azt mondom, hogy hazudik, mert épp ellenkezőleg mai korunk sok olyan igazságára rámutat, amiről mások hallgatnak, mert “politikailag inkorrekt” róla beszélni. DE a csávó manipulál azért, nagyon profin és ügyesen: sok helyen a “saját szemszögéből mutatja a saját igazságát”, amit bizony lehet, hogy ha több oldalról körbejárnánk, akkor máshogy látnánk. Persze erre meg lehetne azt felhozni válaszként, hogy: szabad a pálya! Csináljon másvalaki egy másik ugyanilyen profi sorozatot más szemszögekből, öljön bele ugyanilyen sok melót, stb. És ez egy teljes korrekt válasz is lenne.

        Kedvelés

    • A Ki Mit Tube-ot helyesen vetted egy kalap alá a tehetségkutatókkal! “Magyarán nem vagyok egy zsűrialkat.” Na igen, így érthető és nem is érdemes akkor neked. Én viszont élvezek kritikus zsűriszemmel tekinteni a világban zajló dolgokra.xD Mellesleg nem is feltétlenül a produkciókat élvezem (sőt sokszor szenvedek tőlük vagy közömbösek, lehangolóak), hanem itt is a kommentfal, ami szórakoztató. Az tanulságos. Sokak véleménye, vitája. A csípős, okos megjegyzések és esetenként a bunkók is. Az, hogy ki mire hogy reagál. Kíváncsi típus vagyok, na!xD

      Örülök, hogy te is úgy érzed, hogy néha átesik a ló túloldalára Tomcat. Ez nekem komoly problémám vele és a műsorával. Annak ellenére, hogy rakat dolog szimpatikus a tetteiből, mondandójából – van ami nagyon ellenszenves számomra vagy nagyon nem értek egyet vele. De mint websorozat rettentően eltalált és profi cucc, amit összehoztak. Meg nagyon elgondolkodtató is – amit én mindig szeretek. Meg sokkal több is mint egy websorozat. Nyilván ő is érzi és tudja, hogy milyen maradandót sikerült összehozniuk, nyilván rengeteg munkával – és csípte a csőrét, hogy itt van ez a semmi Ki Mit Tube. Igaz, hogy ennél a Tolvajkergetők nagyobb figyelmet érdemelne – de ez még nem ok arra, hogy beszálljon egy ilyen világtalanok és hülyék vitájába, mint ez a Dancsó-Mondik lényegtelen, szóra sem érdemes röhejcívódás. Most ez miért kellett? Ehhez még Tomcat is túl úriember és túl értelmes – ő is így akart figyelmet szerezni magának? Az meg méltatlan hozzá…

      Kedvelés

  5. Igen, Tomcaték valóban a saját szájízük szerint vágják a videókat, de hát ezt teszi minden filmes. xD
    De a viccet félretéve, valóban lehet más lenne néhány esetben a vélemény az adott helyzetről, ha több szemszögből is be lenne mutatva. De a lényegi rész akkor is maga a lopás, a tettes avagy a lopott tárgy/csali megtalálása és a “szervek” és a tettes reagálása. A többi már csak szórakoztatóipari körítés, hogy eladhatóbb és figyelemfelkeltőbb legyen a sorozat.
    Őszintén szólva, ami ezen a lényegi részen kívül történik, azokon néha jót szórakozok. És abban is biztos vagyok, hogy ha a szervek egy kicsit több támogatást nyújtanának az ilyen civil megmozdulások iránt (mert ugye tudjuk, hogy az ilyesmik okkal indulnak, jelen esetben a sok lopás miatt), akkor már nem lenne ilyen hangulata néha Tomcatnek sem. Még ha az a támogatás annyiban is merülne ki, hogy kissé segítőkészebbek a “szervek”. Nehéz úgy pártatlannak maradni civilként, ha a saját szememmel is látom, hogy sokszor az ártatlanokat nézik bűnözőnek, mert szólni mert valamiért, közben meg az igazi bűnös szépen elsompolyog. Természetesen a “szervek” figyelő szemei előtt, mert az úgy illik ugyebár.
    De gondolom ilyen sztorija szinte mindenkinek van, így ezt nem is kell magyaráznom.

    Ez a Ki Mit Tube-os beszólása meg szintén érdekes. Lehet hogy ők is nézik, és úgy gondolták, valamit be kéne szólni. Simán kinézem belőlük. xD
    Azt azért nem hinném hogy csípte a csőrét, vagy esetlen nagyobb figyelmet akart, mert így is van neki elég nagy nézőközönsége. Én egyszerűen csak egy sima véleménynyilvánításnak vettem.
    Nem akarom ezzel védeni, mert alig 4-5 napja ismerem magát a Tolvajkergetők sorozatát, vele együtt Tomcatet, így az azóta kialakult véleményemet tudom csak leírni.

    Kedvelés

  6. Közben annyira eluntam, hogy már nincs erőm minden kikerülő videóba legalább belepillantani – már a zsűrivideókat sem nézem meg mind. Egy dologért kár: a kommentek között rendszeresen voltak zseniálisak, de ahhoz is egy másik élet kéne, folyamatosan követni azokat is. Többször láttam olyat is, hogy beküldtek egy tűrhető, viszonylag érdekes videót – amire valaki belinkelt egy ugyanilyen típusút, de sokkal-sokkal jobbat, mintegy megmutatván a mércét, azt hogy van még hová fejlődni. Egy ilyen volt pl. a SIX DRUMMERS Apartment-es videója, ami nyomán most az egész családunk rá is kattant a lökött svédekre. Lányomnak a bankos lett a kedvence, én meg talán a karácsonyin és a kórházason röhögtem és akadtam ki… És még csak most veszem észre, hogy egy teljes filmet is összekalapáltak 2010-ben Sound of Noise, avagy Zajháborítók címmel. Bár gondolom ebből származnak azok a részletek, amiket eddig láttam. De nemsokára kiderül – mert megnézzük az száz.

    Kedvelés

  7. Tegnap kihirdették a döntősöket, amiből Mr. Klausz – A Sorsod Borsod c. produkciójának sikere akár külön bejegyzést és elemzést is érdemelne:http://www.youtube.com/watch?v=XEXlXJpA9gA

    Valahogy úgy van, ahogy Puzsér mondta: 10-ből ez egyszerre 2-es alatti és 8-as feletti. Egyszerre trash és lírai. Őszinte gagyiság és hülyeség, ugyanakkor friss, éles társadalomrajz.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

