Balkezes

Kb. egy hete játszom azt, hogy – ha eszembe jut – igyekszem bal kézzel minél több olyan feladatot elvégezni, amit jobbkezesként jobb kézzel szoktam. Érdekes, mert nem csak az izmaim sokkal gyengébbek és fáradnak ki hamarabb, mondjuk: porszívózás, zöldség pucolás- és reszelés, citromfacsarás, ételkavargatás, köpülés vagy cipekedés közben. Hanem az agyam is. Egy-egy ilyen huzamosabb alkalom, amikor az ügyetlen bal kezemet igyekszem a feladatra rávenni: totál kifáraszt, képes komoly fejfájást okozni a koncentrálás.
Lehet, hogy valójában nem is a kezem gyenge, hanem a fejem?

10 thoughts on “Balkezes

  1. Ezen a bejegyzésen sokat nevettem! 😀
    Mert amint elkezdtem olvasni, úgy jött az aggodalom, hogy túl sokat fogok megtudni arról, mi mindenre használod a bal kezedet. Aztán csak nem álltad meg, hogy a “köpülést” megemlítsd… ráadásul a “+18” címke bezzeg sehol. Mindenesetre összeállt a kép: a fejfájást megmagyarázza, ahogy a WordPress “ágy” címkéhez való ragaszkodását. 😀

    A viccet félretéve is muris lett szerintem. Miket ki nem találsz! Szerintem a végén még elkezdesz újra animéket fogyasztani. 😀 😛

    Kedvelik 1 személy

    • “…jött az aggodalom, hogy túl sokat fogok megtudni arról, mi mindenre használod a bal kezedet…” Na ezen meg én vigyorogtam szélesen! 😀 És akkor arról még nem is beszéltem, hogy a jobbat mennyi mindenre használom!xD

      “Újra animék”: minden ebbe az irányba csábít. Pl. te ugye kitartóan – egyébként köszi. 🙂 Meg mostanában megint elkezdték turbózni az AnimeAddicts anime-adatbázis feltöltést és ott is be kellett jelölnöm már jó párat látottnak, meg néhányat meg is kívántam. Aztán kaptam egy pü-t is AA-n, ami animéket ajánl, speciálisan nekem célozva. Szóval igen, erősödik a vonzás!:) A baj csak az, hogy már tanulnom kéne! Megint és még vagy két hónapig. December végéig lesz két továbbképzésem is… Nem a filmezés ideje van. Persze, ha jobban belegondolok, akkor fősulin is a vizsgaidőszak nagy hajráiban volt az, hogy végül letojtam a tanulást és minden mást csináltam helyette: többek közt pölö gyermekeinket is… 🙂

      Kedvelés

      • Elárulod, hogy miket ajánlottak, ha nem titok? 🙂

        Ha már AA szóba került: remélem, hogy ha lesz új véleményed egyes animékről, akkor azt ott is leírod majd. Elférne oda pár dislike hozzászólás, akár trollkodás formájában is! 🙂

        Kedvelés

      • AA-n NEM. SOHA TÖBBÉ. Ez az egyetlen szerény eszközöm arra, hogy kifejezzem az ott folyó dolgokkal szemben a helytelenítésem. Szemen köpném magam ha ezt figyelmen kívül hagynám és elkezdenék megint oda irkálni. Meg azért tegyük hozzá azt is, hogy miután sok év aktivitás és több ezer hsz után eljöttem onnan – kb. senki sem sírt utánam, itt sem nagyon érdeklődtek irántam – akkor meg kiért és miért? Nem.

        Az ajánlások persze nem titkosak, de nem sokra mész velük, mert ilyen “csajosak” – az a közös bennem és a nőnemű ajánlójában, hogy mindketten szeretjük a rövidebb, kísérletezőbb látványvilágú darabokat és az érzelmesebb cuccok is fekszenek nekünk. Szóval:
        http://myanimelist.net/anime/13563/The_Four_Seasons
        http://myanimelist.net/anime/10511/Toyama_Kankou_Anime_Project
        http://myanimelist.net/anime/17635/Koitabi:_True_Tours_Nanto
        http://myanimelist.net/anime/17697/Neon_The_Animation

        Kedvelés

      • Ja, SZERK.: AA-n soha többet nem kommentelek ismertetőhöz – hacsak nem lesz olyan szintű változás, ami már értelmetlenné tenné a tüntető távolmaradásomat. De ez nagyon nem valószínű. És bocs, amúgy. De így is vannak ott elegen nélkülem: több tízezer felhasználó.

        Kedvelés

        • Tudtam, hogy nem szívleled az AA oldalát, de azt nem, hogy ennyire meguntad őket. 🙂 Amúgy megértelek. Csak sajnálom, hiszen így tényleg nem fognak annyian olvasni téged. Nekem sincs egyébiránt jó véleményem arról az oldalról, főleg a fórumáról, ahol a legtöbben egymást butítják. Pedig alapjában véve jónak tartom, hogy létezik egy nagyobb “központja” a magyar animézőknek. Nekem is például nagyon kényelmes volt, hogy amikor kezdtem barátkozni a műfajjal, akkor mindent elértem onnan.

          Lecsekkoltam ezeket az animéket, és valóban nem az én világom. Azért köszi, hogy leírtad a listát, kíváncsi voltam! 🙂

          Kedvelés

          • Az AA-s gondokról itt a blogon is volt már szó többször, meg pl. Ricznél, Umánál, Péternél vagy Issho Tosho-n is – kimerítően. Sőt nem csak AA-ról, hanem a teljes magyar anime szubkult netes történelméről – tehát a többi említésre érdemes honlapról, piaci szereplőkről, “kiemelkedő szubkult-történelmi szereplőkről” (ez így ROTFLOL, de sebaj). Érdemes utánaolvasni, ha már magába szippantott a szcéna… Most itt nem érdemes belemenni részletekbe, mert nagyon hosszú lenne. A lényeg, hogy használd nyugodtan AA-t, azért van. Csak arra vigyázz, hogy sok időt, munkát, pénzt, érzelmi kötődést ne ölj bele vagy ha mégis megteszed, akkor soha, de soha ne kételkedj a vezetésben, ne legyen különvéleményed semmilyen körülmények között – ezt mi már megszívtuk egy páran… De mondom bonyolult, hosszú, összetett történet…

            Ajánlgatásokban én nem nagyon hiszek, talán egyszer vagy kétszer kértem 2006 óta ajánlót – akkor is csak azért hogy kipróbáljam ezt is, meg ennél nem sokkal többször ajánlottam másoknak. Szerintem az működik, ha az ember nyitva tartja a szemét, fülét – használja az agyát és érzelmeit – és választ magának!

            Kedvelés

            • Érdekes tapasztalat ugye? Tavaly nyáron mi is kipróbáltuk ezt, bar nem a mindennapi teendőinkben, hanem játék formájában, mégpedig: vízben voltunk, körben álltunk és asszociációs-labdáztunk (akihez került a labda annak kellett az előző(játékos) gondolatáról asszociálnia valamire). Nagyon jókat kacagtuk. Viszont, ami igazán érdekessége volt a játéknak az az, hogy az ügyes kezünket hátra kellett tennünk és csak a kevésbé használt kezünkkel kaphattuk el és dobhattuk tovább a labdát. Engem is elfárasztott. Bár szerintem ez ránk balkezesekre nem annyira érvényes, mint a jobbosokra azért, mert (ezt általában csak a balogok veszik észre) rengeteg tárgyat gyártanak jobbkezesre (kések markolatai, olló fogása, edény csőre stb.) tehát én folyamatosan “rá vagyok kényszerülve”, hogy mindkét kezem használjam.

              Szerintem nem gyenge a fejed. Teljesen normális, hogy belefáradtál abba, hogy terhet cipelj vagy ügyességi feladatokat (pl. zöldséghámozás- ilyen esetben szerintem annak számít) végezz egy olyan testrészeddel, amit egyébkénk nem nagyon hatalmaztál fel arra. Képzeld el, ha mindezt a lábaiddal próbáltad volna. Valószínűleg bele is aludnál a végén- ELEINTE.
              Minden tanulható.

              Kedvelik 1 személy

            • Igen, érdekes!:) És persze tudom, hogy okos vagyok és nem gyenge fejben. Vagy legalábbis voltam. Vagy legalábbis remélem, hiszem.:) Igazad van, azt is mindig csodáltam, amikor lábujjakkal kezelnek számítógépet vagy festenek kéz hiányában vagy amikor kéz- és láb nélkül szájjal, törzsizomzattal oldanak meg rakat dolgot. Nekem már az is nehéz volt amikor gyógytornaként lábujjakkal próbáltam pakolászni kisebb-nagyobb kavicsokat, ceruzákat. A testünk is és az elménk is fantasztikus dolgokra képes – csak kérdés, hogy mennyire tudjuk kihozni belőle a maximumot…

              És persze minden tanulható, nem véletlenül szajkózzák manapság az élethosszig tartó tanulást. De azért sokszor nehéz és sokszor fárasztó és kívánja az ember a fenébe. Paradox módon ezért jó a kényszer! Amit persze én is és sokan leginkább utálunk. De rávesz bennünket a tanulásra, fejlődésre – muszájból (pl. a balkezeseket a jobbkezesekre tervezett világ, a kötelező oktatási rendszer mindannyiunkat stb.), akkor is ha egyébként hagynánk a fenébe az egészet.

              Egyébként az asszociációs játék önmagában is poén és agytorna – vagyis kifáraszt, ti még ezt fejeltétek meg plusz nehezítéssel.:)

              Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

